hai-nyzhnyk@ukr.net
Custom Search

«Україна – держава-трансформер, яку зібрала й контролює космополітично-денаціональна кланова мафія, що вибудувала в країні новітній неофеодалізм за принципом політико-економічного майорату. У цієї злочинної влади – приховане справжнє обличчя, що ховається під кількома масками, подвійне дно із вмонтованими нелегальними (нелегітимними) додатковими рушіями, механізмами та схемами управління, а шафа її уже давно переповнена потаємними скелетами, яким чим далі тим більше бракує у ній місця і які ось-ось виваляться на світ Божий» Павло Гай-Нижник


Архівні документи
Центральна Рада, УНР (1917-1918 рр.)


Протокол засідання Ради народних міністрів УНР

(1 квітня 1918 р.)


_______________________


Протокол засідання
Ради народних міністрів УНР
1 квітня 1918 р.    

1 квітня 1918 р. – Протокол засідання Ради народних міністрів УНР Присутні: Голубович, Христюк, Фещенко-Чопівський, Ткаченко, Любинський, Михайлов, Прокопович, Рудницький, Мазуренко, Симонів, Сокович, Сидоренко, Коліух, Мірний, Хургін, Карпинський, Жуковський, Холодний.

1. Слухали: доклад п.Мазуренка про переговори з німцями в справі заключення займу. Німці пропонували аванс в 25 млн в російських рублях під товари з оплатою 7% по день виплати. Курс рубля встановлюється нижче в 1,1/2 марки. Ці умови уповноваженими Українського уряду були одкинуті; до відома німців, між іншим, було доведено, що уряд не може допустити виплати грошей служащим залізниць з германської казни. Курс рубля повинен бути встановлений в 1,1/2 марки. Згоди не досягнуто. їм було сказано, що Український уряд сам виплатить гроші служащим залізниць.

Фещенко-Чопівський додає, що все більші вимоги німці ставлять в комісії по товарообміну.

Коліух подає цифри кількості товарів до 1 серпня, яку хочуть одержати німці. Україна може задовольнити не більше 30% цієї кількості. Одночасно з тим, наші вимоги німці можуть задовольнити в розмірі далеко меншому, ніж є дійсна потреба. Вимагають негайно почати вивіз товарів, а то вони самі почнуть брати силою. Потрібні точні і рішучі вказівки щодо вимог німецьких, а також треба прийняти міри щодо виконання умов договору.

Постановили: внести на порядок денний справу про відношення до німецьких вимог.

2. Слухали: повідомлення Фещенка-Чопівського, що німці везуть в Київ експонати тих товарів, які Германія може поставити на Україну. Треба і Україні улаштувати таку ж виставку.

Постановили: доручити Міністерству торгу і промисловості організувати германсько-українську виставку на території виставки 1913 р. з тим, що детальний обрахунок її організації буде представлений згодом.

3. Слухали: внесення Коліуха про оплату реквізиційних квитанцій, що видають німецькі військові власті.

Постановили: платити по таких квитках, які будуть мати законну форму. Прийняти оплату реквізиційних квитанцій за продукти споживання (хліба), виданих німецькими властями. Видані вже німецькими властями розписки подаються в германський штаб для відповідного оформлення, згідно з наказом німецького командування. Виплати робити через органи Міністерства продовольчих справ.

4. З пропозиції Голубовича ухвалили: у зв’язку з ліквідацією військово-промислових комітетів надане їм право реквізицій скасувати.

5. Слухали: доложений народним міністром Сидоренком проект закону про встановлення міжнародних поштових і телеграфних тарифів.

Постановили: доручити Міністерству пошт і телеграфів внести в Центральну Раду законопроект про приєднання Української Республіки до Всесвітньої поштово-телеграфної спілки і після прийняття закону зробити відповідне розпорядження щодо тарифів.

6. Слухали: внесення Міністерства освіти асигнувати 3 тис. крб. на оплату урядових пакетів.

Постановили: асигновку ухвалити.

7. Слухали: доложений товаришем народного міністра Карпинським проект закону про видачу пайків.

Постановили: ухвалити текст проекту закону і доручити Міністерству внутрішніх справ внести в Центральну Раду (див. додаток).

8. Слухали: внесення Симонова про здачу грошей Військового міністерства в Державну скарбницю.

Жуковський просить дати дозвіл Військовому міністерству гроші в скарбницю Державного банку не вносити з огляду на неодкладні потреби Міністерства і через те, що в банку немає сейфа для Міністерства.

Постановили: пропонувати Військовому міністерству внести гроші в скарбницю Державного банку. Гроші, внесені Військовим міністерством, можуть видаватися з Державного банку не інакше, як по особистим на те письменним наказам військового міністра за його власним підписом.

9. Слухали: внесення Симонова про правила прискорення ревізії в контрольних установах.

Постановили: обміркування правил одкласти і доручити Генеральному контролеру в 5-денний строк передати їх в міжвідомственну комісію, яка була утворена для розгляду проекту про Державного контролера.

10. Слухали: внесення Міністерства фінансів про призначення пенсій.

Постановили: призначити пенсію бувшому помошнику начальника Києво-Подільського управління хліборобства і державного майна Александру Муравйову – в розмірі 3 тис. руб. річно; податковому інспектору Анатолію Должевському в розмірі 1500 руб. річно; Тамарі Достомській, дочці бувшого бухгалтера 2-го розряду Ольгопольської повітової скарбниці Александра Достомського, в розмірі — 180 руб. річно.

Доручити Міністерству фінансів виробити новий устав про пенсії.

11. Слухали: проект штатів Особистої канцелярії Голови Ради народних міністрів.

Постановили: визнати необхідним організування Особистої канцелярії Голови Ради народних міністрів; проект штатів повернути для доповнення і вияснення функцій канцелярії (її статуту).

12. Слухали: внесення Міністерства фінансів:

а) про продаж цукру в м.Києві із скарбових скарбниць.

Постановили: проект постанови без §6 ухвалити (див. додаток):

б) про відкриття кредитів на рахунок кошторису на 1918 р. по §4, 5, 7.

Постановили: проект постанови затвердити.

13. Слухали: заяву Прокоповича: «Минув вже тиждень роботи Кабінету в повному складі і між тим він не виявив свого лиця перед громадянством, і ми самі не обміркували тих основних принципів, які мають координувати нашу роботу; прошу поставити на порядок денний питання про декларацію, негайне складання якої для мене і Шелухіна являється конечною умовою можливості нашої роботи в Кабінеті».

Ткаченко каже, що у відсутності Голови Ради народних міністрів він не може поставити цього питання на обміркування і пояснює, що Кабінет складається по персональному принципу, і що коли хто вступив в склад Кабінету, то знає від Голови ті принципи, якими керується Кабінет в своїй роботі.

Прокопович просить занести його заяву в протокол.

Голова Ради міністрів В. Голубович     
Народні міністри: М. Ткаченко, Г Сидоренко, С. Шелухін, Я. Христюк,     
В. Прокопович, Є. Сокович, Д. Коліух
    






 
matrix-info БУЛАВА